بارداری در هفته ی 17

q

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 

وزن کودک شما حدود 155 گرم و اندازه او حدود 12.7 سانتی متر است؛ تقریبابه اندازه یک پیاز بزرگ. او می تواند مفصلهای خود را تکان دهد و اسکلت اوکه تاکنون به صورت غضروف نرم بود آرام آرام به استخوان تبدیل می شود. حسشنوایی او در حال رشد است. بند ناف او که شاهراه حیات وی برای اتصال به جفتاست هر روز محکمتر و ضخیم تر می شود.

 

شما چگونه تغییر می کنید؟

 

با اضافه وزنی که در ناحیه بالا و جلوی بدن خود پیدا کرده اید ممکن استگاهی اوقات در هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست بدهید. کفشهای پاشنهبلند خود را کنار بگذارید و از کفشهای پاشنه کوتاه استفاده کنید تا احتمالزمین خوردنتان کاهش یابد. شاید این احساس برای شما تازگی داشته باشد کهباید از شکم خود محافظت کنید و این خیلی خوب است. ضربه و آسیب به شکم شماممکن است برای خودتان و همچنین کودکتان خطرناک باشد پس حتما در هنگامرانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنید. برای حفاظت بیشتر کمربند ایمنی رااز کنار ران و کفل خود عبور داده و قفل آن را زیر شکم خود محکم کنید. کمربند ایمنی نباید از روی شکم شما بگذرد بلکه یک قسمت از بالا و قسمت دیگراز زیر شکم عبور کند.

 

 

فعالیت های این هفته

 

فهرستی از نامهای انتخابی خود برای اسم کودکتان بسازید؛ در یک لیست دهنام را که می پسندید یادداشت کنید، از همسرتان نیز بخواهید که این کار راانجام دهد. لیستهایتان را به یکدیگر بدهید و هر کدامتان هر کدام از اسمهارا که دوست ندارید خط بزنید. این کار را ادامه دهید تا به یک لیست برسید کههر دو همه اسامی موجود در آنرا می پسندید. در مورد دوست داشتن یا دوستنداشتن این اسامی با همدیگر حرف بزنید. برخی از زوجها قانونهایی را برایاسم کودکشان تعیین می کنند؛ می توانید در این موارد با هم صحبت کنید تا بهاتفاق نظر برسید.





+ نوشته شده در چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:بارداری,حاملگی,راهنمای بارداری,راهنمای حاملگی,راهنمای بارداری هفته به هفته,ساعت 1:37 توسط phna |